Ebikespecialist Strada Close up

Supporting Our
NHS Heroes

The NHS is formed of an invaluable team of selfless individuals who we would be quite frankly, lost without. Always there for us, they’re the frontline response in our efforts against COVID-19 and we want to do what we can to support them.

During this unprecedented time, NHS workers have been in contact with us to see if there’s any way we can make accessing a bike just that bit easier. For many NHS workers, their bike is their primary mode of transport and we’ve helped where we can.

Today, we’re happy to announce that we will be offering a 10% discount on our electric bikes, for all NHS staff.

This offer means that we are able to provide a 10% discount on our electric bike ranges, saving NHS staff potentially £100’s on a new Ebikespecialist bike. We stock a comprehensive selection of bikes from the folding commuter Stow-E-Way through to our most technologically advanced Centros Grand Tour, capable of achieving 135 miles on a single charge. All of our bikes are fully assembled (just turn the handlebars and attach the pedals) and delivered straight to your door, free of charge.

How to claim your discount

We have aimed to make claiming your discount as easy and hassle free as possible, which is why, if you’re an NHS worker, all you have to do is contact the Ebikespecialist customer support team. You can speak to us directly through our social channels including Facebook, Instagram and Twitter and directly via our website.

Once you’ve decided how you’re getting in touch with us, all you need to do to verify your eligibility for the discount is supply your personal details and an image of your NHS pass. You’ll then be supplied with your discount code for use online.

We want to offer this discount as a show of appreciation to our NHS heroes who we are immensely proud of. Experience the joy of cycling during this turbulent time, whether during daily exercise or during your commute.

Thank you from all of the team here at Ebikespecialist.

Klantenservice ×

Meestgestelde vragen

Hoe wordt mijn fiets geleverd?

Je nieuwe fiets wordt rijklaar bij je geleverd. Onze gediplomeerde monteurs lopen de fiets volledig na. Spaken worden gespannen, versnellingen worden afgesteld en eventuele accessoires worden direct bevestigd. Ze maken ook nog een testrit, om zeker te weten dat alles in orde is. Hoef je dan helemaal niets zelf te doen? Nee hoor. Na levering kan je direct op pad gaan met je nieuwe fiets. Ideaal toch?


Wat is de levertijd van een fiets?

Per framemaat wordt aangegeven wat de levertijd is van de fiets. Als de fiets bij ons op voorraad is, dan kan je zelf bij het afronden van de bestelling een gewenste bezorg- of afhaaldatum kiezen. Moet de fiets nog worden geproduceerd? Dan vind je bij de betreffende maat de datum waarop wij verwachten dat de fiets bij ons binnen komt. 

Hou er wel rekening mee dat de levertijd uitgesteld kan worden door de leverancier door onvoorziene zaken. Wij streven er altijd naar om je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen als dit het geval is.


Hebben jullie winkels waar ik kan proefrijden?

Wij hebben 20 winkels waar je op een groot deel van de fietsen uit ons assortiment kan proefrijden. Kom langs en ervaar zelf het verschil tussen de fietsen. Onze medewerkers staan voor je klaar voor deskundig advies en helpen je graag om de fiets te vinden die echt bij je past.


Hoe bepaal ik welke framemaat het beste bij mij past?

Bij iedere framemaat staat de beste passende gemiddelde lichaamslengte vermeld. Wil je er zeker van zijn dat je de juiste framemaat aanschaft, dan kan je dit berekenen d.m.v. het opmeten van je binnenbeenlengte. Meet de binnenbeenlengte zonder je schoenen aan. Dat doet je door je benen zo’n 15 cm uit elkaar te zetten en de afstand tussen de grond en kruishoogte te meten. Als je deze lengte (in cm) vermenigvuldigt met 0.68, krijg je de bijbehorende framemaat.

Waar ben je naar op zoek?
Heb je nog vragen?